Byggemarkeder

I byggemarkedsbranchen, hvor man har et væld af varer, som ofte sælges til både private og
professionelle håndværkere, er det vigtigt at have et bredt overblik over forretningen, så man
kan sørge for, at virksomheden forbliver agil.

Scenarieplanlægning som byggeklods til at optimere jeres forretning

Vi hører tit fra vores kunder i byggemarkedsbranchen, at: ”Påsken er vores december”. Som forhandler af byggematerialer vil der uundgåeligt være svingende omsætning henover året. For at bevare overblikket over forretningen og sikre at budgettet tager højde for disse
udsving, kan I med fordel foretage scenarieplanlægning.

Dialog Data har udviklet VIS Performance, som er et Business Performance-værktøj, der giver jer mulighed for aktivt at analysere fremtiden og dermed få et bredt overblik over virksomhedens udfordringer, usikkerheder og potentialer.

I VIS Performance har I mulighed for at udarbejde forskellige scenarier for, hvordan tingene kan komme til at se ud. Eksempelvis har vejret en unægtelig indflydelse på byggemarkeders omsætning, fordi det gode vejr får folk til at gå i haven og nørkle med gør-det-selv-projekter. Især på helligdage, hvor folk har fri, spiller vejret en stor rolle. Dette kan oprettes som et scenarie i VIS Performance, hvor I kan oprette et uendeligt antal budgetversioner, der knytter sig til et forskellige scenarier, og på den måde holde budgetversioner op over for et grundlæggende budget for at få overblikket over de økonomiske konsekvenser af et givent scenarie.

I kan også oprette ’Building Blocks’ i VIS Performance, som gør, at I kan se budgettet med eller uden bestemte dele. Disse Building Blocks indeholder indtægter, udgifter og afledte effekter ved jeres scenarie. I kan dermed nemt trække scenariet ud af budgettet igen.

Scenarieplanlægning giver jer med andre ord en bedre basis for at træffe velovervejede beslutninger omkring jeres forretning. I kan se tallene for, hvad et givent scenarie vil forårsage, sort på hvidt, i Dialog Datas Business Performance-værktøj VIS. På den måde kan I tilpasse virksomhedsstrategien baseret på den viden, I får fra scenarieplanlægningen.

“Processen har gjort hele budgetlægningen mere effektiv, arbejdet er blevet lettere og brugerne roser løsningen. Alle involverede personer arbejder med de samme data, hvilket giver kvalitet og overblik. Det sparer tid ude i hvert enkelt led og betyder, at vi i stedet kan bruge tid på kunden og sætte fokus på salg.“
CITAT: Mads Hvelplund
CFO i Johannes Fog

Foretag effektanalyser af jeres tilbudsaviser

Noget af det, der gør byggemarkeder til en branche for sig selv inden for detail, er det faktum, at printede avisreklamer er en central markedsføringskomponent i byggemarkeders forretning. Og det giver god mening, da mediet faktisk er i øjenhøjde med kunderne.

Men hvordan måler man så effekten af de forskellige annoncer og kampagner i tilbudsaviserne, når man ikke kan måle på digital trafik, som man ville kunne gøre det på et website?

I VIS Business Performance kan I nemt, helt ned på individuelt sideniveau, lave effektanalyse af aviserne ved at måle på diverse varegrupper, der reklameres for.

Belægning og åbningstider

Kundeflowsanalyser giver ikke kun indblik i, hvordan I med fordel kan indrette de fysiske butikker. De kan også give jer indsigter i, hvilke tidspunkter på dagen er travlest. Den indsigt, I får på baggrund af kundeflowsanalyserne, kan bl.a. give jer et overblik over, hvor stor en andel af de besøgende i butikken, der konverterer til kunder, og hvor mange ekspeditioner, der gennemføres inden for et givent tidsrum.

Nogle af fordelene ved at benytte VIS

Der er selvfølgelig flere fordele ved at bruge VIS. Men du kan læse et par af dem her.

Er du interesseret i at vide mere om, hvordan Dialog Data kan hjælpe din virksomhed?

Udfyld formularen, og vi kontakter dig hurtigst muligt for en uforpligtende snak om, hvordan vi kan hjælpe din virksomhed med at optimere forretningen via data.

Lad os tage en snak om

Flemming Stein
CEO

Udvalgte kunder

Vores kunder er kernen i forretningen – og mange har været med helt fra starten (mere end 27 år).

Scroll til toppen