Møbel, inventar og interiør

Hvad enten det er B2B- eller B2C-salg af møbler, inventar og interiør, der finder sted i din virksomhed, kan I henvende jer til jeres kunder via et hav af kanaler. I kan bruge data til at målrette jeres fokus. Når de så har bevæget sig ned i tragten, genereres der en kæmpe datamængde, som I kan bruge til at styrke jeres forretning yderligere. Alt dette kan VIS hjælpe jer med.

Lav effektiv variantstyring

I virksomheder der sælger møbler, inventar og interiør, er der ofte tale om en speciel form for variantstyring. Dette skyldes, at der typisk er tale om produkter i flere stofkvaliteter, farver eller størrelser. Dette håndterer VIS til fulde. I kan eksempelvis nøjes med at oprette ét varenummer pr. vare og så angive herunder, hvilke varianter der findes.

Samtidig gør VIS det til en simpel opgave at oprette styklister af jeres produktvarianter og få et overblik over, hvad I har tilgængeligt. Fordi VIS integrerer alle jeres datakilder og er fordelagtig for alle jeres afdelinger, kan variantstyringen bruges til både indkøb, salg og lager.

Tag VIS med på messer og kundemøder

Mange af vores kunder er regelmæssigt på messer, hvor de møder en masse af deres købere. Her bruges VIS-statistikker især i forbindelse med forhandling med kunden, da det giver det fulde overblik over forretningen, eventuelle rabataftaler og varenumre. Disse data kan enten trækkes ud af VIS eller simpelthen bare findes frem via vores cloud-løsning, VIS2Go Cloud

VIS2Go Cloud er ikke kun en fordel ved forhandlinger med nye kunder. Key Account Managers, som opretholder forholdet til eksisterende kunder, kan også drage stor nytte af VIS2Go Cloud. På farten kan du hurtigt tilgå rapporter, få overblik over salgsmål og se hvordan den enkelte vare eller varegruppe sælger hos den aktuelle kunde. På den måde har du altid det fulde beslutningsgrundlag, selv når du er offline.

Hav overblikket over sæsonbestemt salg

I kolde, våde Danmark, er salget af havemøbler naturligvis ikke ens hen over året. Ligeledes er der en tendens til at indretning kommer på agendaen i vinterhalvåret. Dette er blot eksempler på trends, som bliver tydeliggjort med et BI/CPM-værktøj som VIS og som du derfor kan sætte fokus på i din planlægning og budgetlægning.

Hermed kan du være på forkant med udviklingen og sikre, at du både kan møde en stigning i efterspørgslen og ikke bliver nødt til at lagerføre en masse varer i en lang periode ved et fald i efterspørgslen. At inkorporere trends i din forecasting bidrager, med andre ord, til din fortsatte konkurrenceevne.

Vil du vide mere?

Få en uforpligtende snak med vores Sales Manager, Christoffer, om hvordan VIS Performance kan effektivisere din budgetproces, forecasting, planlægning og rapportering.

Lad os tage en snak om

Christoffer Lohmann Henriksen
Sales Manager

Nogle af fordelene ved at benytte VIS

Der er selvfølgelig flere fordele ved at bruge VIS. Men du kan læse et par af dem her.

Udvalgte kunder

Vores kunder er kernen i forretningen – mange af dem har været hos os siden begyndelsen I 1993.

Scroll to Top