Transport

I ’gamle dage’ opbevarede man hver sag eller tur i et chartek, så man kunne føre regnskab separat for hver enkelt sag. I dag foregår det hele i højere grad digitalt, men navnet har altså holdt ved. Én ting er sikkert; det er helt essentielt i transportbranchen at have styr på chartek-regnskaber. Men der findes ikke mange værktøjer, der kan håndtere alle sager i ét system. Det kan VIS.

Få styr på chartekregnskabet

VIS kan hjælpe jer med at få overblik over tonnage, omsætning og DB på flere aggregeringsniveauer. Det kan være pr. chartek, pr. tur, pr. region, pr. marked, pr. kundegruppe og mange flere. På baggrund af dette kan VIS lave en benchmarking og hermed spotte trends på jeres forskellige niveauer.

I kan samtidig styre og oprette statistikker for import og eksport, så I kan følge med i udviklingen. Det giver jer det fulde overblik over jeres forretning, fordi I hurtigt kan se både afsluttede, igangværende og kommende aktiviteter – ét og samme sted.

“Nu hvor vi har fået et grundigt indblik i VIS Performances muligheder og vores individuelle behov, er en tilretningsproces sat i gang i tæt samarbejde med vores personlige konsulent. Det er et konstruktivt forløb, da der altid er mulighed for sparring, og det sætter vi meget pris på.“

Klassificér jeres kunder

For at drive så optimal en forretning som muligt, bliver man nødt til som transportvirksomhed ikke at skære alle kunder over én kam. Ved at klassificere jeres kunder, kan I finde ud af, hvilke kunder I især tjener penge på – og ikke mindst hvor der er plads til at optimere. Når I har det overblik, er det bare om at få salgsafdelingen i sving med at skabe vækst på de områder, hvor det er muligt og hensigtsmæssigt.

Business Performance I fødevarebranchen - VIS Performance
Sådan kommer du i gang med Business Performance i transportbranchen - VIS Performance

Før regnskab med hver enkelt vogn

I en transportvirksomhed er det lastbilerne, der driver omsætningen. Men det betyder ikke, at det er et must, at man har vognmænd in-house. Som transportvirksomhed kan du også udelukkende fungere som speditør og hyre en vognmand til at fragte varerne. Hertil har VIS en række anvendelige funktioner.

Kundecase: Leman

VIS Performance er et vigtigt værktøj til omkostningsfordeling, budgettering og opfølgning. Særligt overblikket og den store brugervenlighed er værdsatte fordele hos LEMAN.

10 tips til at optimere jeres forretning med data

Vi har samlet vores stærke dataviden, kombineret med vores kendskab til transportbranchen, og samlet 10 tips til at optimere forretningen med data.

Download gratis vores whitepaper via knappen nedenfor. 

Vil du vide mere?

Få en uforpligtende snak med vores Sales Manager, Christoffer, om hvordan VIS Performance kan effektivisere din budgetproces, forecasting, planlægning og rapportering.

Lad os tage en snak om

Christoffer Lohmann Henriksen
Sales Manager

Nogle af fordelene ved at benytte VIS

Der er selvfølgelig flere fordele ved at bruge VIS. Men du kan læse et par af dem her.

Relateret indhold:

LEMAN Budgettering gjort overskuelig med VIS
Leman

VIS Performance er et vigtigt værktøj til omkostningsfordeling, budgettering og opfølgning. Særligt overblikket og den store brugervenlighed er værdsatte fordele hos LEMAN.

Læs mere

Udvalgte kunder

Vores kunder er kernen i forretningen – mange af dem har været hos os siden begyndelsen I 1993.

Scroll to Top