Hvorfor vælge VIS Budget?

Udvikling baseret på erfaringer

VIS Budget er udviklet af Dialog Data som et standardværktøj til budgettering, forecast og konsolidering. Løsningen er udviklet på baggrund af mange års erfaringer med kundetilpassede budgetløsninger. Det betyder, at vi naturligvis har fokus på dine behov og ønsker inden for budgetlægning og opfølgning.

Læs case

Fordelene
helt kort og godt

  • Budgetregistrering med mulighed for styring af ubegrænset antal budgetversioner
  • Fuld journalisering/sporbarhed af alle ændringer i budgettet
  • Valutastyring med dynamisk skift mellem de enkelte valutaer
  • Konsolidering og eliminering
  • Spærring af data, f.eks. perioder, budgetversion eller enkelte konti
  • Konsekvensstimulering
  • Hierarkisk opbygning af dimensioner for overskuelig præsentation
  • Arbejder direkte op mod eksisterende data, hvilket muliggør online opfølgning
  • Investeringsbudget med integration til det egentlige budget
  • Avanceret rettighedsstyring

Overskueligheden
i centrum

VIS Budget er nemt at bruge for alle. For eksempel kan du
definere individuelle registreringsskemaer. For hver enkelt skema fastlægges, hvilke konti der skal vises, og hvilke andre dimensioner formularen skal indeholde (eksempelvis land, afdeling eller varegruppe).

Disse dimensioner er hierarkisk opbyggede for at sikre den bedste og mest overskuelige præsentation. Derudover kan du, via en valutakurstabel, omregne alle budgetposter dynamisk til oprindelig valuta, hvilket blandt andet gør en konsekvenssimulering af et kursudsving til en helt simpel øvelse.

Konsolidering,
eliminering og et
hav af andre muligheder

Ud over selve budgetteringen åbner VIS Budget også op for en lang række andre muligheder – blandt andet kan du i løsningen håndtere konsolidering og eliminering mellem selskaber. Derudover kan VIS Budget også anvendes til bemandingsplanlægning, projektkalkulation, tidsregistrering, tilbudskalkulation og meget mere, da du har mange af de samme funktioner som i et regneark, men samtidig løses problematikkerne omkring versionsstyring, ødelagte formler, konsolidering af flere regneark og så videre.

Læs mere om de mange anvendelsesmuligheder her.

Anvendelsesmuligheder

Optimale løsninger og
tæt integration

Vi har selv udviklet VIS Budget, og vi kender derfor løsningen
ud og ind. Derfor kan vi via opsætning konfigurere den optimale budgetteringsløsning i samarbejde med dig, så dine behov og ønsker bliver opfyldt.

VIS Budget integrerer direkte op mod Office-produkterne, og løsnin
gen kan integreres med alle gængse ERP-systemer og -databaser. På den måde bliver det nemt at gøre VIS Budget til en del af hverdagen i virksomheden.

Let, sikkert og
effektivt

Med VIS Budget får du en intelligent budgetteringsløsning, der understøtter alle virksomhedens budgetfaser på en let, sikker og effektiv måde. VIS Budget er designet til at erstatte eksisterende regnearksløsninger og de udfordringer, der er forbundet med disse, samtidig med at den kendte regnearksfunktionalitet bevares.

De enkelte budgetfaser opdeles i VIS Budget via budgetversioner, hvilket gør det særdeles let for dig at følge ændringerne i takt med, at budgettet udarbejdes. Gennemsigtigheden fremhæves yderligere, idet alle ændringer automatisk gemmes som en bogføring - på samme måde som i et økonomisystem.

Du undgår desuden, at der sker fejl, da samtlige budgetdata altid er opdaterede med de seneste korrektioner, fordi alle involverede personer arbejder med de samme data gennem hele budgetteringsprocessen.